• Image 1 Caption
  • Image 2 Caption
  • Image 3 Caption

PostHeaderIcon Propozycje zabaw dla dzieci i rodziców - Angielski

 

Propozycje zabaw w ramach zajęć z języka angielskiego

12-19.06.2020

Słownictwo gr. I i II:

- wprowadzenie słów związanych z letnimi ubraniami: hat - kapelusz, sunglasses okulary przeciwsłoneczne, shorts – krótkie spodenki, skirt - spódnica, T-shirt - koszulka, flipflops – klapki i czynnościami, które wykonuje się podczas wakacyjnego wypoczynku: swim - pływać, play – grać/bawić się, ride a bike – jeździć na rowerze, read a book – czytać książkę – demonstracja na obrazkach/rekwizytach

Słownictwo gr. III, IV i V:

- wprowadzenie słów związanych z letnimi ubraniami: hat - kapelusz, sunglasses okulary przeciwsłoneczne, shorts – krótkie spodenki, skirt - spódnica, T-shirt - koszulka, flipflops – klapki, dress - sukienka, bathing suit – strój kąpielowy i czynnościami, które wykonuje się podczas wakacyjnego wypoczynku: swim - pływać, play – grać/bawić się, ride a bike – jeździć na rowerze, read a book – czytać książkę walk – iść/spacerować, run - biegać – demonstracja na obrazkach/rekwizytach

Propozycje zabaw:

- na początek pokazujemy dziecku ilustracje i jednocześnie wypowiadamy słowo, najlepiej dwukrotnie. Temat jest bardzo bliski każdemu dziecku i dobrze, aby do demonstracji słownictwa użyć rekwizytów. Można wykonać „flashcards” (karty obrazkowe) z dzieckiem: wycinamy zdjęcia z gazet/gazetek reklamowych, przyklejamy na gruby brystol (każde zdjęcie osobno) i podpisujemy. Można podpisać w języku angielskim i polskim. Następnie prosimy, aby dziecko powtórzyło za nami nazwy produktów. Można skorzystać z następujących stron internetowych, które pomogą z wymową: https://www.youtube.com/watch?v=xAkBpf_mvx0 (tu jest dużo więcej produktów), wyszukiwarka google czy słowniki internetowe, wystarczy wpisać słowo i kliknąć w ikonkę „głośniczek”, a usłyszymy wymowę słów.

- zabawy przy piosenkach: „Walking, walking” https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU ; „What do you like to do in the summer?”https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI ; „Freeze Dance” https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE – włączamy  dziecku kilkukrotnie  każdą piosenkę, aby oswoiło się z występującymi w nich słowami. Kolejnym krokiem są zabawy ruchowe przy tych piosenkach: zatrzymywanie muzyki tak by dziecko zastygło w bezruchu lub przybrało śmieszną pozę, dziecko może też tańczyć w dowolny sposób; można też poprosić dziecko, aby wskazywało przedmioty, które akurat są wymieniane/śpiewane w piosence lub pokazywało gestem czynności. Celem zabaw ruchowych przy piosenkach jest osłuchanie się z słownictwem i zapamiętanie ich.

- podejmujemy próby śpiewania i utrwalenia słów piosenek (zapis słów w nagraniach na YouTube)

- tworzenie kart obrazkowych z częściami garderoby – dzieci rysują tak jak potrafią lub kolorują narysowane przez rodzica na małych karteczkach, które będą potem służyły do zabawy, można też poćwiczyć wycinanie z gazet/gazetek reklamowych, można każdą kartę obrazkową wykonać 2 razy i wtedy wykorzystać ją do zabawy w memory. Rodzic może każdy element podpisać.

- „HOT or COLD?” – zabawa polega na tym, aby dziecko określiło czy pokazane ubranie nosimy gdy jest ciepło „hot” czy zimno „cold”. Rodzic pokazuje dziecku różne ubrania i nazywa je po angielsku, a dziecko mówi „hot” lub „cold”.

- zabawa memory – układamy karty obrazkowe wykonane przez dzieci obrazkiem do podłogi. Następnie dziecko odkrywa 2 karty. Jeśli są to te same elementy/nazwy, zostają odkryte. Jeśli nie była to para, zakrywamy obrazki z powrotem. Powtarzamy te czynności aż odkryte zostaną wszystkie obrazki. Można przy odkrywaniu obrazków wypowiadać ich nazwy, wtedy dziecko na pewno zapamięta je szybciej.

- zabawa „Shopping list” – proszę przygotować koszyk sklepowy i rekwizyty/obrazki. Zabawa polega na tym, że rodzic idzie z dzieckiem do „sklepu” i podaje mu nazwy części garderoby, które chce kupić mówiąc „Let’s buy…..”. Zadaniem dziecka jest włożenie do koszyka odpowiedniego obrazka/rekwizytu.

- zabawa „What’s missing?” – do tej zabawy wykorzystujemy 1 zestaw kart obrazkowych. Układamy karty na podłodze, wymawiając nazwę każdej karty dwukrotnie. Prosimy dziecko o zapamiętanie. Następnie mówimy „Close your eyes” i pilnujemy, żeby dziecko zamknęło/zasłoniło oczy i nie podglądało, wtedy chowamy jedną kartę. Na hasło „Open your eyes” dziecko otwiera oczy i pytamy „What’s missing?” Dziecko mówi czego brakuje  wypowiadając nazwę po angielsku.

- pakujemy walizkę na wakacje – można wykonać rysunek walizki i dziecko dorysowuje ubrania, które weźmie na wakacje; można wziąć prawdziwą walizkę i wkładać rekwizyty. Dziecko wkładając ubrania do walizki ma za zadanie nazwać je po angielsku.

- projektowanie ubranka dla misia lub lalki – rodzic przygotowuje sylwetkę misia lub lalki oraz szablony poznanych części garderoby. Dziecko koloruje i wycina ubrania i „projektuje” ubrania na każdy dzień tygodnia na misia/lalki.

Propozycje stron/ zasobów internetowych do wykorzystania w domu:

http://zabawyzangielskim.pl/tematy-zajec/clothes-ubrania/ https://www.fullofideas.pl/2015/11/sale-czyli-wyprzedaz-na-zajeciac/

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Clothes/Let's_Listen_and_Click_ho84174zk

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Clothes/Clothes_us437155io

 


01-08.06.2020

Słownictwo gr. I i II:

- wprowadzenie słów związanych z żywnością: apples – jabłka, bananas – banany, sandwich – kanapka, water – woda , biscuits – herbatniki, oranges - pomarańcze, juice – sok, ice cream – lody, eat – jeść, drink – pić – demostracja na obrazkach/rekwizytach (można dodać inne wyrazy)

Słownictwo gr. III, IV i V:

wprowadzenie słów związanych z żywnością: apples – jabłka, bananas – banany, tomatoes – pomidory, pizza – pizza, sandwich – kanapka, water – woda , biscuits – herbatniki, oranges - pomarańcze, juice – sok, ice cream – lody, eat – jeść, drink – pić – demostracja na obrazkach/rekwizytach (można dodać inne wyrazy)

Propozycje zabaw:

- na początek pokazujemy dziecku ilustracje i jednocześnie wypowiadamy słowo, najlepiej dwukrotnie. Temat jest bardzo bliski każdemu dziecku i dobrze, aby do demonstracji słownictwa użyć rekwizytów. Można wykonać „flashcards” (karty obrazkowe) z dzieckiem: wycinamy zdjęcia z gazet/gazetek reklamowych, przyklejamy na gruby brystol (każde zdjęcie osobno) i podpisujemy. Można w języku angielskim i polskim. Następnie prosimy, aby dziecko powtórzyło za nami nazwy produktów. Można skorzystać z następujących stron internetowych, które pomogą z wymową: https://www.youtube.com/watch?v=lW5TXrKbsq4 (tu jest dużo więcej produktów), wyszukiwarka google czy słowniki internetowe, wystarczy wpisać słowo i kliknąć w ikonkę „głośniczek”, a usłyszymy wymowę słów.

- zabawy przy piosenkach: „Are you hungry?”  https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0 , „Eat and Drink All Day Long Song” https://www.youtube.com/watch?v=cCbKQrpWfe0, „Fruit song for kids” https://www.youtube.com/watch?v=mfReSbQ7jzE – włączamy  dziecku kilkukrotnie  każdą piosenkę, aby oswoiło się z występującymi w nich słowami. Kolejnym krokiem są zabawy ruchowe przy tych piosenkach: zatrzymywanie muzyki tak by dziecko zastygło w bezruchu lub przybrało śmieszną pozę, dziecko może też tańczyć w dowolny sposób; można też poprosić dziecko, aby wskazywało produkty, które akurat są wymieniane/śpiewane w piosence lub pokazywało gestem czynności. Celem zabaw ruchowych przy piosenkach jest osłuchanie się z słownictwem i zapamiętanie ich.

- podejmujemy próby śpiewania i utrwalenia słów piosenek (zapis słów w nagraniach na YouTube)

- tworzenie kart obrazkowych z produktami spożywczymi – dzieci rysują tak jak potrafią lub kolorują narysowane przez rodzica na małych karteczkach, które będą potem służyły do zabawy, można też poćwiczyć wycinanie z gazet/gazetek reklamowych, można każdą kartę obrazkową wykonać 2 razy i wtedy wykorzystać ją do zabawy w memory. Rodzic może każdy element podpisać.

- Eat or Drink? – pokazujemy dziecku produkt na obrazku i wymawiamy jego nazwę, zadaniem dziecka jest powiedzieć czy dany produkt można jeść - wtedy dziecko mówi „EAT”- czy wypić – wtedy dziecko mówi „DRINK”

- zabawa memory – układamy karty obrazkowe wykonane przez dzieci obrazkiem do podłogi. Następnie dziecko odkrywa 2 karty. Jeśli są to te same elementy/nazwy, zostają odkryte. Jeśli nie była to para, zakrywamy obrazki z powrotem. Powtarzamy te czynności aż odkryte zostaną wszystkie obrazki. Można przy odkrywaniu obrazków wypowiadać ich nazwy, wtedy dziecko na pewno zapamięta je szybciej.

- zabawa „Shopping list” – proszę przygotować koszyk sklepowy i rekwizyty/obrazki. Zabawa polega na tym, że rodzic idzie z dzieckiem do „sklepu” i podaje mu nazwy produktów, które chce kupić mówiąc „Let’s buy…..”. Zadaniem dziecka jest włożenie do koszyka odpowiedniego produktu.

- zabawa „What’s missing?” – do tej zabawy wykorzystujemy 1 zestaw kart obrazkowych. Układamy karty na podłodze, wymawiając nazwę każdej karty dwukrotnie. Prosimy dziecko o zapamiętanie. Następnie mówimy „Close your eyes” i pilnujemy, żeby dziecko zamknęło/zasłoniło oczy i nie podglądało, wtedy chowamy jedną kartę. Na hasło „Open your eyes” dziecko otwiera oczy i pytamy „What’s missing?” Dziecko mówi czego brakuje  wypowiadając nazwę po angielsku.

- przygotowujemy koszyki na piknik – można wykonać rysunek koszyka i dziecko dorysowuje jedzenie, które weźmie na piknik; można wziąć prawdziwy koszyk i wkładać rekwizyty (zabawki lub świeże produkty). Dziecko wkładając produkty do koszyka ma za zadanie nazwać je po angielsku.

- zabawa w degustacje – przygotowujemy różne produkty, których nazwy ćwiczyli państwo z dzieckiem wcześniej, kroimy je w małe kawałki, zawiązujemy dziecku oczy i podajemy mu do zjedzenia jakiś produkt. Zadaniem dziecka jest odgadnąć i podać nazwę produktu po angielsku

Propozycje stron/ zasobów internetowych do wykorzystania w domu:

http://zabawyzangielskim.pl/tematy-zajec/fruitvegetables-owoce-i-warzywa/

https://www.fullofideas.pl/tag/food-jedzenie/

https://www.fullofideas.pl/2013/06/fruits/

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Food/Food_match_5_ju76125vd

 

 

18-29.05.2020

Słownictwo gr. I i II:

- przypomnienie słów związanych z rodziną: mummy – mama, daddy – tata, grandpa – dziadek, grandma – babcia, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko – demonstracja na obrazkach, I love you – Kocham Cię, kiss – buziak, hug – przytulasek

Słownictwo gr. III, IV i V:

- przypomnienie słów związanych z rodziną: mummy – mama, daddy – tata, grandpa – dziadek, grandma – babcia, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko – demonstracja na obrazkach, I love you – Kocham Cię, kiss – buziak, hug – przytulasek

Propozycje zabaw:

- na początek pokazujemy dziecku ilustracje i jednocześnie wypowiadamy słowo, najlepiej dwukrotnie. Temat jest bardzo bliski każdemu dziecku i dobrze, aby do demonstracji słownictwa użyć zdjęć rodzinnych. Można wykonać „flashcards” (karty obrazkowe) z dzieckiem: wycinamy ze zdjęć rodzinnych lub z gazet postaci mamy, taty, dzieci i dziadków, przyklejamy na gruby brystol (każda postać osobno) i podpisujemy. Można w języku angielskim i polskim. Następnie prosimy, aby dziecko powtórzyło za nami nazwy członków rodziny. Można skorzystać z następujących stron internetowych, które pomogą z wymową: wyszukiwarka google czy słowniki internetowe, wystarczy wpisać słowo i kliknąć w ikonkę „głośniczek”, a usłyszymy wymowę słów.

- zabawy przy piosenkach: „Finger family” https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c , „Baby shark” https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w - włączamy dziecku kilkukrotnie  każdą piosenkę, aby oswoiło się z występującymi w nich słowami. Kolejnym krokiem są zabawy ruchowe przy tych piosenkach: zatrzymywanie muzyki tak by dziecko zastygło w bezruchu lub przybrało śmieszną pozę, dziecko może też tańczyć w dowolny sposób. Celem zabaw ruchowych przy piosenkach jest osłuchanie się z słownictwem i zapamiętanie ich.

- do piosenki “finger family” można wykonać nakładki na palce dla siebie i dla dziecka, I nakładać je na palce po kolei tak są postacie wymieniane w piosence,

- dobrą zabawą dla dzieci jest naśladowanie ruchów z piosenki “Baby shark”

- podejmujemy próby śpiewania i utrwalenia słów piosenek:

Finger Family

Daddy finger, daddy finger where are you?

Here I am. Here I am. How do you do?

Mommy finger, mommy finger where are you?

Here I am. Here I am. How do you do?

Brother finger, brother finger where are you?

Here I am. Here I am. How do you do?

Sister finger, sister finger where are you?

Here I am. Here I am. How do you do?

Baby finger, baby finger where are you?

Here I am. Here I am. How do you do?

La la la, la la la, la la la La la la, la la la, la la la la

Baby Shark

Baby shark, doo doo doo doo doo doo.

Baby shark, doo doo doo doo doo doo.

Baby shark, doo doo doo doo doo doo.

Baby shark!

Mommy shark, doo doo doo doo doo doo.

Mommy shark, doo doo doo doo doo doo.

Mommy shark, doo doo doo doo doo doo.

Mommy shark!

Daddy shark, doo doo doo doo doo doo.

Daddy shark, doo doo doo doo doo doo.

Daddy shark, doo doo doo doo doo doo.

Daddy shark!

Grandma shark, doo doo doo doo doo doo.

Grandma shark, doo doo doo doo doo doo.

Grandma shark, doo doo doo doo doo doo.

Grandma shark!

Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo.

Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo.

Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo.

Grandpa shark!

Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo.

Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo.

Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo.

Let’s go hunt!

Run away, doo doo doo doo doo doo.

Run away, doo doo doo doo doo doo.

Run away, doo doo doo doo doo doo.

Run away!

Safe at last, doo doo doo doo doo doo.

Safe at last, doo doo doo doo doo doo.

Safe at last, doo doo doo doo doo doo.

Safe at last!

It’s the end, doo doo doo doo doo doo.

It’s the end, doo doo doo doo doo doo.

It’s the end, doo doo doo doo doo doo.

It’s the end!

- utrwalenie wierszyka o rodzinie – recytujemy wierszyk i pokazujemy

Mummy, Daddy

Mummy, Daddy, I love you. (pokazujemy długie włosy mamy, i mięśnie taty, serduszko z rączek lub paluszków)

Kiss me, hug me, love me too. (wysyłamy buziaka, pokazujemy przytulaska, serduszko z rączek lub paluszków)

Walk and run and jump with me, (idziemy w miejscu, biegniemy, podskakujemy)

eat and drink and go to sleep. (pokazujemy, że jemy, pijemy i idziemy spać)

Mummy, Daddy, I love you. (pokazujemy długie włosy mamy, i mięśnie taty, serduszko z rączek lub paluszków)

Kiss me, hug me, love me too. (wysyłamy buziaka, pokazujemy przytulaska, serduszko z rączek lub paluszków)

- tworzenie kart obrazkowych z członkami rodziny – dzieci rysują tak jak potrafią lub kolorują narysowane przez rodzica członków rodziny na małych karteczkach, które będą potem służyły do zabawy, można każdą kartę obrazkową wykonać 2 razy i wtedy wykorzystać ją do zabawy w memory. Rodzic może każdy element podpisać.

- zabawa memory – układamy karty obrazkowe wykonane przez dzieci obrazkiem do podłogi. Następnie dziecko odkrywa 2 karty. Jeśli są to te same elementy/nazwy, zostają odkryte. Jeśli nie była to para, zakrywamy obrazki z powrotem. Powtarzamy te czynności aż odkryte zostaną wszystkie obrazki. Można przy odkrywaniu obrazków wypowiadać ich nazwy, wtedy dziecko na pewno zapamięta je szybciej.

- zabawa „What’s missing?” – do tej zabawy wykorzystujemy 1 zestaw kart obrazkowych. Układamy karty na podłodze, wymawiając nazwę każdej karty dwukrotnie. Prosimy dziecko o zapamiętanie. Następnie mówimy „Close your eyes” i pilnujemy, żeby dziecko zamknęło/zasłoniło oczy i nie podglądało, wtedy chowamy jedną kartę. Na hasło „Open your eyes” dziecko otwiera oczy i pytamy „What’s missing?” Dziecko mówi czego brakuje  wypowiadając nazwę po angielsku.

- tworzenie małych drzewek genealogicznych – proszę narysować dziecku drzewo tak aby wszyscy członkowie rodziny z „słownictwa” mieli swoją gałązkę/część drzewa odpowiednio do wieku. Dziecko może tutaj też narysować samo, ale trzeba przypilnować aby odpowiednią ilość gałęzi przygotowało. Na małych karteczkach (proporcjonalnych do drzewka) rysujemy   lub wykorzystujemy małe obrazki z gazet lub zdjęcia rodzinne podajemy dziecku wszystkie wyrazy: mummy – mama, daddy – tata, grandpa – dziadek, grandma – babcia, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko. Zadaniem dziecka jest umieścić członków rodziny na odpowiednich gałęziach. Starsze dzieci mogą dostać jeszcze karteczki z napisami do dopasowania.

Propozycje stron/ zasobów internetowych do wykorzystania w domu:

http://zabawyzangielskim.pl/tematy-zajec/family-rodzina/

https://www.fullofideas.pl/2017/01/gry-zabawy-i-pomysy-na-zajecia-o-2/


04-15.05.2020

Słownictwo gr. I i II:

- wprowadzenie słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly - mucha, bee -pszczoła (bumblebee - trzmiel), butterfly - motyl, ladybird (ladybug) - biedronka, spiker - pająk, flowers - kwiaty – demostracja na obrazkach/zdjęciach w internecie

Słownictwo gr. III, IV i V:

- wprowadzenie słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly - mucha, bee – pszczoła (bumblebee - trzmiel), butterfly - motyl, ladybird (ladybug) - biedronka, spiker - pająk, flowers - kwiaty, leaves – listki , tree - drzewo, Grass - trawa – demostracja na obrazkach/zdjęciach w Internecie/ przedmiotach z otoczenia

Propozycje zabaw:

- na początek pokazujemy dziecku ilustracje i jednocześnie wypowiadamy słowo, najlepiej dwukrotnie. Następnie prosimy aby dziecko powtórzyło za nami nazwy owadów i elementów przyrody. Można skorzystać z następujących stron internetowych, które pomogą z wymową: wyszukiwarka google czy słowniki internetowe, wystarczy wpisać słowo i kliknąć w ikonkę „głośniczek”, a usłyszymy wymowę słów.

- zabawy przy piosenkach „Butterfly Ladybug Bumblebee | Super Simple Songs”, https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI “The Eensy Weensy Spider| Super Simple Songs” https://www.youtube.com/watch?v=bne3Ix_tJL8 , The Bees Go Buzzing | Super Simple Songs https://www.youtube.com/watch?v=bWUgZm_AE64 - włączamy dziecku kilkukrotnie  każdą piosenkę, aby oswoiło się z występującymi w nich słowami. Kolejnym krokiem są zabawy ruchowe przy tych piosenkach: zatrzymywanie muzyki tak by dziecko zastygło w bezruchu lub przybrało śmieszną pozę, dziecko może też tańczyć w dowolny sposób. Celem zabaw ruchowych przy piosenkach jest osłuchanie się z słownictwem i zapamiętanie ich.

- podejmujemy próby śpiewania i utrwalenia słów piosenek:

„Butterfly Ladybug Bumblebee | Super Simple Songs

Butterfly, butterfly, butterfly. Butterfly, butterfly, butterfly. Butterfly, butterfly, butterfly. Butter-, butter-, butter-, butter-, butterfly.

Ladybug, ladybug, ladybug. Ladybug, ladybug, ladybug. Ladybug, ladybug, ladybug. Lady-, lady-, lady-, lady-, ladybug.

Bumblebee, bumblebee, bumblebee. Bumblebee, bumblebee, bumblebee. Bumblebee, bumblebee, bumblebee. Bumble-, bumble-, bumble-, bumble-, bumblebee.

Butterfly, ladybug, and bumblebee.

Flying all around the trees.

Ladybug, bumblebee, and butterfly.

Flying high into the sky.

Butterfly, butterfly, butterfly. Butterfly, butterfly, butterfly. Butterfly, butterfly, butterfly. Butter-, butter-, butter-, butter-, butterfly.

Ladybug, ladybug, ladybug. Ladybug, ladybug, ladybug. Ladybug, ladybug, ladybug. Lady-, lady-, lady-, lady-, ladybug.

Bumblebee, bumblebee, bumblebee. Bumblebee, bumblebee, bumblebee. Bumblebee, bumblebee, bumblebee. Bumble-, bumble-, bumble-, bumble-, bumblebee.

Butterfly, ladybug, and bumblebee.

Flying all around the trees.

Ladybug, bumblebee, and butterfly.

Flying high into the sky.

Butterfly, ladybug, bumblebee. Butterfly, ladybug, bumblebee. Butterfly, ladybug, bumblebee. Butterfly, ladybug, and bumblebee.

The eensy weensy spider went up the water spout.

Down came the rain and washed the spider out.

Out came the sun and dried up all the rain.

Then the eensy weensy spider went up the spout again.

Okay…put your fingers together.

Let's do The Eensy Weensy Spider.

The eensy weensy spider went up the water spout.

Down came the rain and washed the spider out.

Out came the sun and dried up all the rain.

Then the eensy weensy spider went up the spout again.

A little faster now.

The eensy weensy spider went up the water spout.

Down came the rain and washed the spider out.

Out came the sun and dried up all the rain.

Then the eensy weensy spider went up the spout again.

Now let's try it slow, with a low voice.

And a big, big spider.

The big, big spider went up the water spout.

Down came the rain and washed the spider out.

Out came the sun and dried up all the rain.

Then the big, big spider went up the spout again.

The Bees Go Buzzing | Super Simple Songs

The bees go buzzing one by one.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing one by one.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing one by one.
The little one stops to have some fun.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing two by two.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing two by two.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing two by two.
The little one stops to sing a tune.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing three by three.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing three by three.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing three by three.
The little one stops to scratch her knee.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing four by four.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing four by four.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing four by four.
The little one stops to sing once more.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing five by five.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing five by five.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing five by five.
The little one stops to exercise.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing six by six.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing six by six.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing six by six.
The little one stops to make a wish.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing seven by seven.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing seven by seven.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing seven by seven.
The little one stops to ask directions.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing eight by eight.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing eight by eight.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing eight by eight.
The little one stops to pollinate.
And they all go flying high, in the sky.
To go back, to their hive.
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing nine by nine.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing nine by nine.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing nine by nine.
The little one stops to starts to fall behind.
And they all go flying high, in the sky
To go back, to their hive
Buzz, buzz, buzz.

The bees go buzzing ten by ten.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing ten by ten.
Hoorah! Hoorah!
The bees go buzzing ten by ten.
The little one stops to shout,
“THE END!”

- tworzenie kart obrazkowych z owadami – dzieci rysują tak jak potrafią lub kolorują narysowane przez rodzica wymienione owady/elementy przyrody na małych karteczkach, które będą potem służyły do zabawy, można każdą kartę obrazkową wykonać 2 razy i wtedy wykorzystać ją do zabawy w memory. Rodzic może każdy element podpisać.

- zabawa memory – układamy karty obrazkowe wykonane przez dzieci obrazkiem do podłogi. Następnie dziecko odkrywa 2 karty. Jeśli są to te same elementy/nazwy, zostają odkryte. Jeśli nie była to para, zakrywamy obrazki z powrotem. Powtarzamy te czynności aż odkryte zostaną wszystkie obrazki. Można przy odkrywaniu obrazków wypowiadać ich nazwy, wtedy dziecko na pewno zapamięta je szybciej.

- zabawa „What’s missing?” – do tej zabawy wykorzystujemy 1 zestaw kart obrazkowych. Układamy karty na podłodze, wymawiając nazwę każdej karty dwukrotnie. Prosimy dziecko o zapamiętanie. Następnie mówimy „Close your eyes” i pilnujemy, żeby dziecko zamknęło/zasłoniło oczy i nie podglądało, wtedy chowamy jedną kartę. Na hasło „Open your eyes” dziecko otwiera oczy i pytamy „What’s missing?” Dziecko mówi czego brakuje  wypowiadając nazwę po angielsku.

- zabawa ruchowa „Spider and flies” – w tej zabawie dziecko może być na zmianę muszką lub pająkiem. Na hasło „Flies are flying” dziecko/rodzic składa ręce na skrzydełka i „lata” po pokoju. Na hasło „1,2,3 spider is coming”  „muszka” musi zastygnąć w bezruchu. Jeśli „muszka” się poruszy, pająk łapie ją w swoją sieć. Można powtórzyć kilkukrotnie lub można wykorzystać powyższe piosenki zatrzymując je na „przyjście” pająka. Dobrze aby dziecko raz było muszką a raz pająkiem.

 

27.04.2020

Słownictwo Gr I i II:

- przypomnienie nazw podstawowych czynności i nazw sportów w zabawach ruchowych: sit down, stand up, turn around, jump, clap your hands, football, basketball, riding a bike, swimming, running, a ball, catch, throw, kick

- utrwalenie słów związanych z czynnościami przez naśladowanie ruchów: walk,  swim, hop, roll, riding a bike, swimming, running, a ball, catch, throw, kick

- zabawy ruchowe przy piosenkach „We all fall down”, „Walking walking”  i „Around a circle” (nagrania na youtube)

Słownictwo GR. III, IV i V

- przypomnienie nazw podstawowych czynności i nazw sportów w zabawach ruchowych: sit down, stand up, turn around, jump, clap your hands, football, basketball, volleyball, baseball, riding a bike, swimming, running, a ball, a bat, catch, throw, kick, bounce

- utrwalenie słów związanych z czynnościami przez naśladowanie ruchów: walk,  swim, hop, roll, riding a bike, swimming, running, catch, throw, kick, bounce

- zabawy ruchowe przy piosenkach „We all fall down”, „Walking walking”  i „Around a circle” (nagrania na youtube)

Propozycje zabaw z dziećmi w warunkach domowych:

- zabawy ruchowe przy piosenkach „We all fall down” https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk , „Walking walking” (jedna z ulubionych piosenek dzieci) https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU i „Around a cirlce” https://www.youtube.com/watch?v=aCk4ZccKnf0

- zabawa „Freeze” – rodzic włącza dowolną piosenkę. Kiedy muzyka gra dziecko w dowolny sposób porusza się po pokoju. Rodzic zatrzymuje muzykę i wypowiada jakieś polecenie np. jump i wtedy dziecko podskakuje. Najlepiej wykorzystać całą piosenkę, jakąś przy której dziecko chętnie tańczy, i zrobić w trakcie jej trwania 5-6 przerw, przy każdej przerwie podając nazwę innej czynności.

- zabawa „Stop” – do tej zabawy również wykorzystujemy dowolną ulubioną piosenkę dziecka. Przed zabawą przygotowujemy 4 róznokolorowe karteczki/piłeczki/klocki i ustalamy z dzieckiem co oznacza każdy kolor np. red=sit down, blue=swimming etc. Przed rozpoczęciem zabawy trzeba przećwiczyć kilkukrotnie ustalenia. Rodzic włącza muzykę, a dziecko porusza się w rytm muzyki/tańczy, ale jego zadaniem jest obserwować rodzica. Zadanie rodzica polega na podnoszeniu do góry kolorowego przedmiotu. Dziecko widząc dany kolor wykonuje ustaloną czynność. Kiedy rodzic opuści rękę z danym przedmiotem, dziecko wraca do rytmicznego poruszania się /tańca. W czasie trwania piosenki staramy się wykorzystać wszystkie kolory.

- zabawa kalambury – pokazujemy jakąś czynność a dziecko podaje jej angielską nazwę lub odwrotnie podajemy nazwę a zadaniem dziecka jest tą czynność pokazać;

- zabawa „Simon says…” – jedna z klasycznych zabaw; polega na tym, że dziecko po usłyszeniu hasła „Simon says jump” wykonuje podaną czynność. Jeśli rodzic/rodzeństwo powie tylko „Jump” dziecko powinno stać w miejscu i nie robić nic. Jeśli dziecko jednak wykona czynność, może w ramach dodatkowego zadania zrobić np. 5 przysiadów lub zjeść kawałek marchewki (dowolne zadania). Dobrze jest wykorzystać do tej zabawy pacynkę lub dowolnego pluszaka, który ma jakieś imię i wtedy zamiast Simon używać imienia maskotki.

- zabawa „Dear Mrs Crocodile” – układamy „rzekę” z dowolnego materiału, rodzic siada w środku i jest krokodylem. Dziecko ustawia się w pewnej odległości od krokodyla i prowadzi z nim dyskusję. O ile dziecko spełnia kryterium podane przez krokodyla to  może się do niego zbliżyć o jeden krok. Wygrywa (i np. staje się krokodylem) ta osoba, która pierwsza dojdzie do krokodyla.(opcja dla większej ilości dzieci)

Dziecko: Dear Mrs. Crocodile can we cross the river?
Krokodyl: You can cross if you jump/run/walk etc.… (tu wybieramy czynność, którą dziecko ma wykonać, jeśli wykona inną, wtedy dziecko stoi)

 

20 - 24.04.2020

Słownictwo Gr I i II:

- wprowadzenie słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, running, a ball, catch, throw, kick – demonstracja pojęć na zdjęciach z internetu lub gazety

- utrwalenie  piosenek w zabawach ruchowych: „We all fall down”, „Walking walking”  i „Around a cirlce” (nagrania na youtube)

- zabawa kalambury

Słownictwo GR. III, IV i V

- wprowadzenie słów związanych ze sportem: football, basketball, volleyball, baseball, riding a bike, swimming, running, a ball, a bat, catch, throw, kick, bounce – demonstracja pojęć na zdjęciach z internetu lub gazety

-utrwalenie  piosenek w zabawach ruchowych: „We all fall down”, „Walking walking”  i „Around a cirlce” (nagrania na youtube)

- zabawa kalambury

Propozycje zabaw z dziećmi w warunkach domowych:

- zabawy ruchowe przy piosenkach „We all fall down” https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk , „Walking walking” (jedna z ulubionych piosenek dzieci) https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU i „Around a cirlce” https://www.youtube.com/watch?v=aCk4ZccKnf0

- zabawa „Freeze” – rodzic włącza dowolną piosenkę. Kiedy muzyka gra dziecko w dowolny sposób porusza się po pokoju. Rodzic zatrzymuje muzykę i wypowiada jakieś polecenie np. jump i wtedy dziecko podskakuje. Najlepiej wykorzystać całą piosenkę, jakąś przy której dziecko chętnie tańczy, i zrobić w trakcie jej trwania 5-6 przerw, przy każdej przerwie podając nazwę innej czynności.

- zabawa „Stop” – do tej zabawy również wykorzystujemy dowolną ulubioną piosenkę dziecka. Przed zabawą przygotowujemy 4 róznokolorowe karteczki/piłeczki/klocki i ustalamy z dzieckiem co oznacza każdy kolor np. red=sit down, blue=swimming etc. Przed rozpoczęciem zabawy trzeba przećwiczyć kilkukrotnie ustalenia. Rodzic włącza muzykę, a dziecko porusza się w rytm muzyki/tańczy, ale jego zadaniem jest obserwować rodzica. Zadanie rodzica polega na podnoszeniu do góry kolorowego przedmiotu. Dziecko widząc dany kolor wykonuje ustaloną czynność. Kiedy rodzic opuści rękę z danym przedmiotem, dziecko wraca do rytmicznego poruszania się /tańca. W czasie trwania piosenki staramy się wykorzystać wszystkie kolory.

- zabawa kalambury – pokazujemy jakąś czynność a dziecko podaje jej angielską nazwę lub odwrotnie podajemy nazwę a zadaniem dziecka jest tą czynność pokazać;

- zabawa „Simon says…” – jedna z klasycznych zabaw; polega na tym, że dziecko po usłyszeniu hasła „Simon says jump” wykonuje podaną czynność. Jeśli rodzic/rodzeństwo powie tylko „Jump” dziecko powinno stać w miejscu i nie robić nic. Jeśli dziecko jednak wykona czynność, może w ramach dodatkowego zadania zrobić np. 5 przysiadów lub zjeść kawałek marchewki (dowolne zadania). Dobrze jest wykorzystać do tej zabawy pacynkę lub dowolnego pluszaka, który ma jakieś imię i wtedy zamiast Simon używać imienia maskotki.

- zabawa „Dear Mrs Crocodile” – układamy „rzekę” z dowolnego materiału, rodzic siada w środku i jest krokodylem. Dziecko ustawia się w pewnej odległości od krokodyla i prowadzi z nim dyskusję. O ile dziecko spełnia kryterium podane przez krokodyla to  może się do niego zbliżyć o jeden krok. Wygrywa (i np. staje się krokodylem) ta osoba, która pierwsza dojdzie do krokodyla.(opcja dla większej ilości dzieci)

Dziecko: Dear Mrs. Crocodile can we cross the river?
Krokodyl: You can cross if you jump/run/walk etc.… (tu wybieramy czynność, którą dziecko ma wykonać, jeśli wykona inną, wtedy dziecko stoi)

17.04.2020

Słownictwo Gr I i II:

- przypomnienie nazw podstawowych czynności w zabawach ruchowych: sit down, stand up, turn around, jump, clap your hands

- wprowadzenie słów związanych z czynnościami przez demonstrację i powtarzanie: walk,  swim, hop, roll

Słownictwo Gr III, IV i V

- przypomnienie nazw podstawowych czynności w zabawach ruchowych: sit down, stand up, turn around, jump, clap your hands, stomp your feet, eat, drink, read a book, cook

- wprowadzenie słów związanych z czynnościami przez demonstrację i powtarzanie: walk,  swim, hop, roll, wave, run

Propozycje zabaw z dziećmi w warunkach domowych:

- zabawy ruchowe przy piosenkach „We all fall down” https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk , „Walking walking” (jedna z ulubionych piosenek dzieci) https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU i „Around a cirlce” https://www.youtube.com/watch?v=aCk4ZccKnf0

- zabawa kalambury – pokazujemy jakąś czynność a dziecko podaje jej angielską nazwę lub odwrotnie podajemy nazwę a zadaniem dziecka jest tą czynność pokazać;

- zabawa „Simon says…” – jedna z klasycznych zabaw; polega na tym, że dziecko po usłyszeniu hasła „Simon says jump” wykonuje podaną czynność. Jeśli rodzic/rodzeństwo powie tylko „Jump” dziecko powinno stać w miejscu i nie robić nic. Jeśli dziecko jednak wykona czynność, może w ramach dodatkowego zadania zrobić np. 5 przysiadów lub zjeść kawałek marchewki (dowolne zadania). Dobrze jest wykorzystać do tej zabawy pacynkę lub dowolnego pluszaka, który ma jakieś imię i wtedy zamiast Simon używać imienia maskotki.

- zabawa „Dear Mrs Crocodile” – układamy „rzekę” z dowolnego materiału, rodzic siada w środku i jest krokodylem. Dziecko ustawia się w pewnej odległości od krokodyla i prowadzi z nim dyskusję. O ile dziecko spełnia kryterium podane przez krokodyla to  może się do niego zbliżyć o jeden krok. Wygrywa (i np. staje się krokodylem) ta osoba, która pierwsza dojdzie do krokodyla.(opcja dla większej ilości dzieci)

Dziecko: Dear Mrs. Crocodile can we cross the river?
Krokodyl: You can cross if you jump/run/walk etc.… (tu wybieramy czynność, którą dziecko ma wykonać, jeśli wykona inną, wtedy dziecko stoi)

06.04.2020 i 10.04.2020

Słownictwo Gr I i II:

- wprowadzenie nowego materiału leksykalnego demonstrowanego na obrazkach: Easter, egg hunt, Easter bunny, basket, chic, Easter egg

Słownictwo GR. III, IV i V

- wprowadzenie nowego materiału leksykalnego demonstrowanego na obrazkach: Easter, egg hunt, Easter bunny, basket, chic, Easter egg

Propozycje zabaw z dziećmi w warunkach domowych:

- tworzenie dowolną techniką (wyklejanie, kolorowanie, malowanie) pisanki i króliczka wielkanocnego na szablonie; jajko: https://pl.pinterest.com/pin/494903446537553848/; króliczek: https://pl.pinterest.com/pin/600175087826081807/;

- opowiadanie o obyczajach krajów anglojęzycznych https://www.fullofideas.pl/2015/03/easter-in-english-speaking-countries/

Propozycje stron internetowych do wykorzystania:

- zabawy na Easter time https://www.fullofideas.pl/2014/04/my-easter-lessons/

- https://easyenglishland.wordpress.com/2020/04/05/easter-vocabulary-materialy-dla-najmlodszych-karty-pracy-propozycje-cwiczen-zabaw-piosenki/?fbclid=IwAR1N2jN-eLUEmY1yc66jFeGKAblQruEUg5uIUn19g9RAR63FWWiAUUZ_W50

- Filmiki dla dzieci o wielkanocy: https://www.youtube.com/watch?v=P09FiCLhd1Q&fbclid=IwAR0UbMa3LknjnczkBtYZQ_i0VGsBkcMmXTJAdXlTvygSCdXJN8XwKFw6SFI; https://www.youtube.com/watch?v=2JTAvOZ7kno;

30.03.2020 i 03.04.2020

Zawsze ostatnie zajęcia  w miesiącu to zabawy podsumowujące i utrwalające wszystko co zrobiliśmy przez cały miesiąc.

Słownictwo Gr I i II:

- utrwalenie i aktywizacja słów : grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella, duck, pig, cat, dog, horse, cow

Słownictwo GR. III, IV i V

- utrwalenie i aktywizacja słów i zdań związanych z wiosną: spring, grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella, It’s raining, It’s sunny, It’s windy, It’s warm, duck, pig, cat, dog, horse, cow, snake, elephant, parrot, lion, money, donkey

Propozycje zabaw z dziećmi w warunkach domowych:

- zabawy i próby śpiewania piosenek „Rainbow song” https://www.youtube.com/watch?v=FusOFRxiMOE; Old McDonald had a farm https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

- zabawa „What’s missing?” (układamy obrazki z  rzeczami związanymi z wiosną, kolorowe kartki lub ilustracje zwierzątek, w czasie gdy dziecko ma zakryte oczy chowamy jeden obrazek/kolorową kartkę, dziecko odsłania oczy i musi po angielsku powiedzieć czego brakuje)

- zabawa kalambury – pokazywanie tego co nauczyliśmy się

- zabawa „I spy with my little eye” – wypowiadamy nazwę gry a następnie podajemy po angielsku kolor, zadaniem dziecka jest odnaleźć dowolną rzecz w danym kolorze, fajnie jeśli zabawa jest na zmianę i dziecko może wymyślić kolor do odnalezienia dla rodzica; można tutaj mając maskotki zwierzątek zadawać je na zmianę z kolorami

- zabawa „Dear Mrs Crocodile” – układamy „rzekę” z dowolnego materiału, rodzic siada w środku i jest krokodylem. Dziecko ustawia się w pewnej odległości od krokodyla i prowadzi z nim dyskusję. O ile dziecko spełnia kryterium podane przez krokodyla to  może się do niego zbliżyć o jeden krok. Wygrywa (i np. staje się krokodylem) ta osoba, która pierwsza dojdzie do krokodyla.(opcja dla większej ilości dzieci)

Dziecko: Dear Mrs. Crocodile can we cross the river?
Krokodyl: You can cross if you are wearing something… (tu wybieramy kolor który dziecko ma na ubraniu lub go nie ma i wtedy dziecko stoi)

- zabawa w muszki i pająka -  na hasło „flies are flying” dziecko robi skrzydełka z rączek dotykając dłońmi ramion i „lata” po pokoju. Na hasło „1,2,3 spider is coming” dziecko musi zastygnąć w bezruchu, żeby pająk go nie złapał. Można tu zastosować różne opcje zastygnięcia: stanie na baczność, przykucnięcie lub śmieszna poza (ta ostatnia najbardziej lubiana przez dzieci, ale też najtrudniejsza)

Propozycje  stron, które można wykorzystać w domu:

gry i bajki do słuchania po angielsku http://www.yummy.pl/en/

Gry na utrwalenie słownictwa:

Kolory - https://www.liveworksheets.com/vg3506tj; https://www.liveworksheets.com/zv3877fi;

Zwierzęta - https://www.liveworksheets.com/gd3509xx;

23.03.2020 i 27.03.2020- grupa I i II

- utrwalenie słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella

- przypomnienie kolorów na podstawie piosenki o tęczy „Rainbow song” https://www.youtube.com/watch?v=FusOFRxiMOE

- zabawa w rysowanie/ układanie klocków po kolei tak jak kolory w tęczy od dołu/ziemi

23.03.2020 i 27.03.2020- grupa III, IV i V

- utrwalenie słów związanych z wiosną: spring, grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella, It’s raining, It’s sunny, It’s windy, It’s warm (wskazywanie na kartach obrazkowych, tworzenie samodzielnie kart obrazkowych, ilustrowanie ruchem ciała stanów pogody)

- przypomnienie kolorów na podstawie piosenki o tęczy „Rainbow song” https://www.youtube.com/watch?v=FusOFRxiMOE

- tworzenie tęczy z różnych materiałów, układanie klocków po kolei tak jak kolory w tęczy od dołu/ziemi

20.03.2020- grupa I i II

- wprowadzenie i utrwalenie słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella

- przypomnienie kolorów na podstawie piosenki o tęczy „Rainbow song” https://www.youtube.com/watch?v=FusOFRxiMOE

- zabawa w rysowanie/ układanie klocków po kolei tak jak kolory w tęczy od dołu/ziemi

20.03.2020- grupa III, IV, V

- wprowadzenie i utrwalenie słów związanych z wiosną: spring, grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella, It’s raining, It’s sunny, It’s windy, It’s warm (wskazywanie na kartach obrazkowych, tworzenie samodzielnie kart obrazkowych, ilustrowanie ruchem ciała stanów pogody)

- przypomnienie kolorów na podstawie piosenki o tęczy „Rainbow song” https://www.youtube.com/watch?v=FusOFRxiMOE

- tworzenie tęczy z różnych materiałów, układanie klocków po kolei tak jak kolory w tęczy od dołu/ziemi

Przygotowała: Iwona Lipska

16.03.2020- grupa I i II

- wprowadzenie i utrwalenie słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow  - demonstracja obrazków, zabawa „What’s missing?” (układamy obrazki ze zwierzątkami, w czasie gdy dziecko ma zakryte oczy chowamy jeden obrazek, dziecko odsłania oczy i musi po angielsku powiedzieć czego brakuje)

- wprowadzenie i próby śpiewania  piosenki: Old McDonald had a farm https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo ( zabawa na wskazywanie obrazków przedstawiających zwierzątko z piosenki)

- zabawa kalambury – naśladowanie znanych zwierząt

16.03.2020- grupa III, IV i V

- wprowadzenie i utrwalenie słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow  - demonstracja obrazków, zabawa „What’s missing?” (układamy obrazki ze zwierzątkami, w czasie gdy dziecko ma zakryte oczy chowamy jeden obrazek, dziecko odsłania oczy i musi po angielsku powiedzieć czego brakuje)

- wprowadzenie i próby śpiewania  piosenki: Old McDonald had a farm https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo ( zabawa na wskazywanie obrazków przedstawiających zwierzątko z piosenki)

- zabawa kalambury – naśladowanie znanych zwierząt

- zabawa “find the pairs”, gra memory z zwierzątkami

- zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt ” Old McDonald had a farm, The Animals on the farm https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg , Who took the cookie? (Farm animals version) https://www.youtube.com/watch?v=Vu0-98fgnRo

Przygotowała: Iwona Lipska